miercuri, 17 iunie 2009

God Bless Western Europe!

Am locuit destul de mult in afara Romaniei in cateva tari din EU si nu am avut niciodata probleme legate de rasism sau discriminare din cauza ca sunt pe jumatate roman, insa de dimineata cand m-am uitat pe SkyNews si am vazut ca o comunitate de familii romanesti din Belfast (UK) a fost atacata de niste adolescenti am inceput sa simt un fel de repulsie fata de tot ce inseamna Europa de Vest in special Marea Britanie. Toti au impresii ca sunt civilizati si occidentali, insa la ora 2 dimineata toata marea britanie (cu cateva exceptii) e plina de oameni beti (toti doctori, avocati, ingineri etc.) care vomita, urineaza si se bat pe strada. In viata mea nu am mai vazut o asemenea jungla in niciun oras European (in afara de Amsterdam unde turistii sunt problema) si prin urmare sa nu imi zica mie nimeni ca Europa deVest e moderna si civilizata ca am destule contra-exemple sale dau.

Si ce daca pot sa ma sarut cu prietenul meu oriunde prin Soho, daca niste compatrioti de-ai mei sunt tratati in asemenea fel de ‘tanara generatie’? Nu as fi crezut niciodata sa aud ca familii de romani au trebuit sa isi gaseasca refugiul intr-o biserica ca in Evul Mediu. A… si tanara generatie, in special cei din Belfast…o sa va spun eu cateva cuvinte despre ei: sunt niste copii intre 8-16 ani cu parinti extrem de tineri incapabili sa le dea o educatie incluziva, dar care au crescut cu iPoduri si masini si Nintendo si habar n-au sa citeasca o carte sau sa iti spuna cine a fost Oscar Wilde. Niste ignoranti si niste retardati! Fuck You Western Europe!

***exista un disclaimer aici: exista o groaza de oameni foarte cool in UK si am destui prieteni in UK, insa déjà ei cred ca sunt exceptiile, pentru ca masele sunt aproape toate la fel. Nu ma indoiesc de buna credinta a multor cetateni de-acolo si nici nu vreau sa generalizez cu toate ca asta am facut putin mai sus, insa cand primesti vesti de acest gen cateodata reactionezi impulsive si ti-e greu sa nu le arati cateva din defectele lor ca sunt ‘prea sunt perfecti si toleranti si europeni’!


Cititi articolul de pe SkyNews pe care l-am gasit aici

2 comentarii:

  1. citeste numele cetatenilor "romani" si atunci vei intelege de fapt ce s-a intamplat. Si eu m-am saturat traind in Londra si auzind coloratii nostri vorbind in gura mare fraze de genul: "tu nu vezi ce mare ii magazinu' sigur putem ciordi ceva", "l-ai fixat pe ala cu poseta mare?", "ii dam in cap ca ii batran" si alte asemenea fraze pe ROMANESTE in timp ce ma plimb pe langa Soho:)

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar nu situ ce solutie am putea gasi pentru ei. in momentul de fata nu mai sunt o problema a Romaniei, sunt o problema a Europei. Din punctul meu de vedere cred ca educatia joaca un rol foarte important si cred ca numai asa am putea sa reusim sa ii integram.

    --cred ca urmatorul pas ca sa ne punem tot globul in cap ar fi sa reuseasca EU sa dea la toate tarile membre vize mai usor pentru US si atunci ne-am vedea si pe CNN

    RăspundețiȘtergere